2019. december 14. és 2020. január 1. között webáruházunk zárva tart!

Az ebben az időszakban leadott megrendeléseket 2020. január 2-án kezdjük el feldolgozni és szállításra átadni.

Részletek

OKOSPALACK.HU
Navigation
media

Hidratáció hideg időben - nagyon fontos!

A legtöbben azt gondoljuk (igazából rosszul), hogy a hidratáció nem annyira fontos ősszel és télen, mint mondjuk nyáron. Azonban az igazság az, hogy legalább annyira fontos ilyenkor is - különösen ha rendszeresen edzünk, vagy más egyéb fizikai tevékenységet végzünk, mint például a téli sportokat. Furcsán hangzik? Pedig nem az. Nagyon sok tényező okozhat dehidratációt a téli hónapokban.

Hogyan lehetünk dehidratáltak hideg időben?

A képlet igazából nagyon egyszerű. Az időjárás megtréfál kicsit - például nem melegszünk ki és izzadunk meg ugyanúgy, mint nyáron. Az agyunk és a hormonok "hideg üzenmódban" vannak, nem küldik az üzeneteket, hogy eleget igyunk. A testünk nem jelez, hogy szomjas lenne, így nem fogunk automatikusan inni, ahogy azt meleg időben tesszük.

Nézzük meg mi is történik. A legelső amit teszünk a hideg időben az, hogy jól "beburkolózunk". Több réteg ruha, sapka, kesztyű, vastag cipő/csizma. Kényelmes pamut sál a nyakunk körül többször körbetekerve. Ez természetes kényelmi reakció :)

Síelni, kirándulni megyünk. Bezárjuk a meleget, felveszünk akár 2-3 kiló többlet ruhaanyagot. Vastag síkabátok, párnázott nadrágok, extra alsónemű, tegyünk hozzá még egy hátizsákot - szépen összeadódik. A végeredmény extra folyadékveszteség lesz. A testünk egyre jobban dolgozik, többet izzad és ezt a vizet sokszor nem pótoljuk - elkezdődik a dehidratáció.

A másik trükkje a hideg időjárásnak az, hogy a hideg időben az izzadság gyorsabban elpárolog. Ez megint átveri az agyunkat, ami azt gondolja valójában nem is izzadunk. Gondolkoztál már rajta miért látszik a leheletünk a hideg időben? Az is vízpára, amit a testünk elveszít a hideg időben - pláne, ha sportolunk :) - futunk, síelünk, túrázunk.

Az igazi probléma az tehát, hogy a testünk másképpen reagál a hidegben. A jelzések nem jönnek olyan automatikusan, mint a melegben. Különböző kutatások azt állítják, a szomjúság érzése akár 40%-kal kevésbé jelentkezik, még edzés közben is.

Mit tegyünk, hogy hidratáltak maradjuk a hidegben is?

Folyamatosan, tudatosan innunk kell, ha huzamosabb időt töltünk kint. Talán a hideg víz gondolata nem igazán vonzó a hideg hónapokban, de nincsen gond - vihetünk magunkkal forró italt - teát, kávét, kakaót, esetleg forralt bort :) - könnyedén egy divatos NorAqua hőtartó kulacsban. A különleges duplafalú hőtartó technológiának köszönhetően a kulacs megőrzi a forró ital hőmérsékletét 12 órán át!

Nyáron pedig jól jön majd a jégkockás hideg italokhoz a forró tengerparton. Ajándéknak is kiváló! :)

  • 2019 november 16
  • Hozzászólások: 0