Érvényes: 2023.05.26-tól visszavonásig
A szerződések nem kerülnek iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre. A szerződés nyelve magyar.
1. Üzemeltetői adatok
Cégnév: Manda Kft.
Székhely: 2045 Törökbálint, Kazinczy Ferenc utca 124/A
Adószám: 12492390-2-13
Közösségi adószám: HU12492390
Cégjegyzékszám: 01-09-688978
Kibocsátó cégbíróság, okmányiroda: Pest Megyei Bíróság, mint Cégbíróság
Szerződés nyelve: magyar
Telefon: 06 30 787 0946
Számlavezető bank: CIB Bank Zrt.
Bankszámlaszám: 10701087-47628601-51200002
Tárhely szolgáltató: tarhely.eu
Tárhelyszolgáltató neve: Tárhely.Eu Kft.
Tárhelyszolgáltató székhelye: 1144 Budapest, Ormánság u 4.
Tárhelyszolgáltató telephelye: 1097 Budapest, Vaskapu u 20.
Tárhelyszolgáltató adószáma: 14571332-2-42
Tárhelyszolgáltató cégjegyzékszáma: 01- 09-909968
Tárhelyszolgáltató e-mail címe: support@tarhely.eu
Tárhelyszolgáltató telefonos elérhetősége: 06 1 789 3789
2. Megvásárolható termékek köre, árak, vásárlói vélemények
Az okospalack.hu webáruház műanyag és üveg kulacsokat, palackokat, üvegeket és elektronikus termékeket, kiegészítőket, ajándéktárgyakat forgalmaz.
A megjelenített termékek online - az okospalack.hu webáruházon keresztül vásárolhatók meg illetve a webshop partnereinek üzleteiben.
A webáruházban megjelenített termékképek adott esetben megjelenítéstől függően (pl. monitor-beállítás) minimális mértékben (pl. színárnyalat) eltérhetnek a valóságtól. A webáruházban található termékképek, termékadatok, fotók és leírások a Manda Kft kizárólagos tulajdonát képezik, azok lementése, másolása csak az Üzemeltető engedélyével történhet.
Árak
A webáruházban feltüntetett árak bruttó árak, melyek a törvényben előírt ÁFA-t tartalmazzák és forintban értendőek. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra. Az árak a házhoz szállítás költségét nem tartalmazzák. A szállítási költségekről pontos információt a Szállítási információk menüpont tartalmaz.
Vásárlói vélemények
Az okospalack.hu weboldalon megjelenített vásárlói vélemények mindegyike az arukereso.hu Megbízható bolt programján keresztül kiküldött véleménykérések által, valós vásárlói visszajelzések alapján történik. Mind az egyes termékeknél, mind a webáruházról megjelenő értékelések megtalálhatók az arukereso.hu árösszehasonlító oldalon is.
A webáruházunkban a böngészés regisztráció nélkül történhet.
Vásárlás felhasználói regisztrációval vagy anélkül is lehetséges, a Vevő döntése alapján. A regisztráció előnye, hogy amennyiben legközelebb is szeretne tőlünk rendelni, adatait nem szükséges újonnan megadni, több szállítási/számlázási címet is felvehet, valamint rendelési folyamatát is nyomon követheti. Regisztráció nélküli vásárlás esetén nem jön létre regisztrált vevő.
A regisztrációhoz szükséges adatok:
A megrendeléshez szükséges adatok:
Ezek az adatok bármikor megváltoztathatók. Mobiltelefonszám megadására a szállítási értesítések fogadása érdekében van szükség.
Az adatokat egyéb célokra nem használjuk fel, azokat bizalmasan kezeljük.
3.1. Megrendelés menete
1. Bejelentkezés: A főoldalon a Bejelentkezés menüpontban a regisztrált e-mail cím és jelszó magadásával.
2. Termék kosárba helyezése: A megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gombra kattintva helyezze a kosárba. Ha a termék belekerül a kosárba, megtekinthető a kosár tartalma, a „Kosár” gombra kattintva. A kosár tartalmát módosíthatja, és a kosárból a termékeket törölheti a „Törlés” gombra kattintva. Minden további termék kosárba helyezéséhez kattintson a terméklistában a képek mellett található Kosárba teszem ikonra. A kosár tartalma minden oldalon a főmenüben a kosár ikon alatt megtekinthető.
3. Szállítási/Fizetési mód kiválasztása: A megrendelés folytatásához válasszon szállítási és fizetési módot. Bejelentkezett állapotban a számlázási és szállítási cím mezőkben ellenőrizheti vagy módosíthatja az adatokat.
4. Megrendelés véglegesítése: A megrendelés elküldése előtt áttekintheti a megrendelés részletes adatait. Ha módosítani, javítani szeretne a rendelésen, kattintson a Módosít gombra. Amennyiben megjegyzést szeretne fűzni a rendeléshez azt a megjegyzés mezőben teheti meg.
5. A megrendelés elküldése a megrendelés jóváhagyása gombra kattintva történik. A jóváhagyás előtt a webáruházunk felhasználási feltételeit és adatkezelési nyilatkozatát el kell fogadni, és annak tudomásul vételét is jelezni szükséges, hogy a megrendelés elküldése fizetési kötelezettséggel jár.
6. A szerződés létrejötte: A megrendelés elküldése után rendszerünk a megrendelést rögzíti, és automatikus e-mailben visszaigazolja. Amennyiben a visszaigazoló e-mail 2 órán belül nem érkezik meg a regisztrációkor megadott e-mail címre, kérjük az ügyfélszolgálatunkon keresztül jelezze felénk. A visszaigazoló e-mail tartalmazza a megrendelés részletes adatait. A szerződés a visszaigazoló e-mail kiküldésével jön létre. A megrendelés adatait rendszerünk tárolja. Megrendelése távollévők között kötött írásos szerződésnek minősül. Figyelem! A helytelenül megadott e-mail cím vagy a postafiók tárhelyének telítettsége megakadályozhatja az automatikus visszaigazolás kézbesítését! Az e-mailben található rendelési számra hivatkozva elérhetőségeink bármelyikén érdeklődni lehet a megrendeléssel kapcsolatban, vagy weboldalra belépve nyomon követhető a rendelés. A megrendelések leadása bármikor történhet. A megrendelések feldolgozása munkanapokon 8 órától 16 óráig történik.
3.2. Módosítás a rendelés leadása után
Rendelés elküldése utáni módosítási szándékot ügyfélszolgálatunkon keresztül lehet jelezni.
3.3 Fizetés
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A megrendelés ellenértéke több módon is fizethető:
1. Banki átutalás – előreutalás: A megrendelést visszaigazoló emailben található összeget a megadott bankszámlaszámra kérjük átutalni. A csomagot csak az ellenérték beérkezése után áll módunkban elindítani.
2. Utánvét: A megrendelt termék árát átvételkor a futárnak kell kifizetni készpénzben vagy lehetőség esetén bankkártyával.
3. Online bankkártyás fizetés: A CIB Bank rendszerén keresztül.
3.4 Szállítás
A termékek házhozszállítással vagy személyesen telephelyünkön vehetők át.
A csomagokat házhozszállítás esetén a GLS futárszolgálat munkanapokon 8-17 óra között kézbesíti a megadott szállítási címre.
Szállítási díjak magyarországi szállítási cím esetén
Futárszolgálattal történő házhoz szállítás díja:
Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni.
Esetlegesen a csomagoláson vagy a termékeken észlelt sérülés esetén kérje
jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot! Utólagos, jegyzőkönyv
nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!
A szállítási díj közvetített szolgáltatást tartalmaz.
Számlázás:
A Manda Kft, az értékesített Termékekről szóló számlát papír alapon bocsátja a Vásárló rendelkezésére.
4. ELÁLLÁSI JOG
A fogyasztónak minősülő Vásárlónak a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletben foglaltak alapján 14 napon belül lehetősége van a szerződéstől indoklás nélkül elállni. Ebben az esetben Üzemeltető köteles a Fogyasztó által kifizetett teljes összeget haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríteni.
Elállási jog gyakorlásának a menete:
Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási jogával úgy köteles az elállási szándékát tartalmazó elállási nyilatkozatot az alábbi elérhetőségek egyikére elküldeni:
Postázási cím: 2045 Törökbálint, Kazinczy Ferenc utca 124/A
Email cím: ugyfelszolgalat@okospalack.hu
Az elállási szándékát közölheti: Írásban e-mailben vagy az Elállási nyilatkozat minta kitöltésével, amelyet innen tölthet le.
Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát vagy az emailen keresztül történő értesítés esetén az email küldésének idejét veszi figyelembe.
A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Manda Kft. címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). Az elállási határidő a termék átvételekor, illetve szolgáltatásnál a szerződéskötéskor kezdődik. A fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát. A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket, kivéve, ha az Eladó vállalja ezen költségek viselését. A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Szolgáltató jogosult a Fogyasztó által kifizetett teljes összeg visszafizetését mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte.
A Szolgáltató visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli. A Fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogot a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban meghatározottak szerint gyakorolja.
Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.
Amennyiben a vállalkozás az elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének nem tesz eleget, úgy az elállási vagy felmondási idő 12 hónappal meghosszabbodik. Ha a vállalkozás a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra vagy felmondásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.
A Szerződéstől való elállás joga, illetve a termék-visszaküldés nem gyakorolható az alábbi esetekben:
a) a Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a Szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha az Eladó a teljesítést a Vásárló kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Vásárló tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b) olyan Termék/Szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Eladó által nem befolyásolható ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott Termék esetében, amelyet a Vásárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan Termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző Termék tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású Termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
f) olyan Termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más Termékkel;
g) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Vásárló a csomagolást felbontotta;
h) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
i) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha az Eladó a Vásárló kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Vásárló e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási jogát.
5. JÓTÁLLÁS
Jótállás
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik. Az általunk forgalmazott termékek (üvegkulacsok, műanyag kulacsok) nem esnek a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá.
A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék a Fogyasztónak történő átadásának a napja vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja.
Egyes termékekre vonatkozóan hibás teljesítés esetén szerződés vagy jogszabály alapján a Manda Kft jótállásra köteles.
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Ugyanazon hiba miatt a Felhasználó kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Felhasználó a jótállásból fakadó jogok az előző pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Kellékszavatosság
Ön a Manda Kft. hibás teljesítése esetén a vásárló a Manda Kft. vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. A Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. A vevő fogyasztói szerződés esetén az átvétel időpontjától számított 2 éven belül érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl a vásárló kellékszavatossági nem tudja érvényesíteni. A Vevő a kellékszavatossági jog érvényesítése esetén kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról a Vásárló egy másikra is áttérhet, ebben az esetben viszont a Vevő köteles az áttérés költségét viselni kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele amennyiben a Vevő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Manda Kft. nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vevő köteles bizonyítani, hogy a Vevő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
Termékszavatosság kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a Fogyasztónak minősülő Felhasználó – választása szerint – termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
A Felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania.
Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével a jogosultságát elveszti.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Felhasználó a gyártóval szemben érvényesítheti.
Szavatossági, jótállási igények érvényesítése
A szavatossági igényeit a Felhasználó az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti:
Név: Manda Kft
Levelezési cím: 2045 Törökbálint, Kazinczy Ferenc utca 124/A
Telefonszám: +36307870946
E-mail cím: ugyfelszolgalat@okospalack.hu
Minden Manda Kft. által értékesített Termék rendelkezik a hatályos jogszabályoknak és a gyártók kereskedelmi gyakorlatának megfelelő jótállással. A Manda Kft. a Weboldalon új, eredeti csomagolású, ellenőrzött forrásból származó Termékeket, gyártói engedéllyel forgalmaz.
A Manda Kft. által értékesített Termékek esetében a Vásárló a szállításkor minden olyan Termékre, amely jótállással rendelkezik, különálló jótállási jegyet kap. A jótállási jegy hiányával kapcsolatos észrevételeit a Vásárló a Termék átvételétől számított legfeljebb 48 (negyvennyolc) órán belül jelezheti.
6. FELELŐSSÉG
Az Eladó nem vonható felelősségre a Vásárlót vagy bármely harmadik felet érintő semminemű kárért, amely az Eladó szerződéses kötelezettségének teljesítéséből fakad. Az Eladó nem felelős semmilyen kárért, amely a Termékek használatából ered. Az Eladó nem felel a Termékekben a futárszolgálat részére történő átadást követően bekövetkezett kárért, a szállításból eredő bármilyen probléma a futárszolgálat felelősségi körébe tartozik.
7. TITOKTARTÁS
7.1. A Vásárló/Ügyfél által az Eladónak szolgáltatott bármely jellegű információt az Eladó bizalmasan kezeli, azt csak jelen ÁSZF-ben rögzítettekkel összhangban oszthatja meg harmadik személyekkel.
7.2. A Vásárló/Ügyfél a Megrendelés/Szerződés vonatkozásában nem ad semmilyen nyilvános nyilatkozatot harmadik személyek részére az Eladó előzetesen adott írásos hozzájárulása nélkül.
7.3. Azzal, hogy az Ügyfél/Vásárló információkat és adatokat közöl a Weboldalon, biztosítja az Eladónak az azokhoz való korlátlan és visszavonhatatlan hozzáférését.
7.4. Az Ügyfél/Vásárló azzal, hogy az okospalack.hu oldalon Saját fiókot hoz létre/Megrendelést ad le, bekerül a Manda Kft. adatbázisába, így a hatályos jogszabályoknak megfelelően és azok keretei között hozzájárul, hogy a Megrendelés és a jótállási igények teljesítése érdekében felvegyék vele a kapcsolatot.
8. Adatkezelés
Adatkezelő:
Név: Manda Kft.
Székhely és levelezési cím: 2045 Törökbálint, Kazinczy Ferenc utca 124/A
Email cím: ugyfelszolgalat@okospalack.hu
Adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-83306/2015
Adatfeldolgozók adatai és adatkezelési tevékenységük
Az adatfeldolgozó az adatkezelõvel írásbeli szerzõdésben meghatározott feladatokat lát el, személyes adatok megismerésére nem jogosult.
Az adatfeldolgozó az adatkezelõvel írásbeli szerzõdésben meghatározott módon közremûködik a megrendelt termék szállításában. A termék szállításához szükséges személyes adatokat vevõ neve, címe, telefonszáma az adatfeldolgozó a kiszállítás idõtartalmáig kezelheti, ezt követõen haladéktalanul törli.
Az Érintett egyes adatai meghatározott célból, az Érintett beleegyezésével továbbításra kerülnek a következők szerint:
1. Online bankkártyás fizetés esetén az Adatkezelő az Érintettek nevét, országát és e-mail címét ügyfélszolgálati segítségnyújtás, a tranzakciók visszaigazolása és a Felhasználók védelme érdekében végzett fraud-monitoring céljából továbbítja az OTP Mobil Kft. (1143 Budapest, Hungária krt 17-19., adószám: 24386106-2-42, Cg.01-09-174466) részére. Az így továbbított személyes adatokat az OTP Mobil Kft. saját adatvédelmi és adatkezelési szabályzatának megfelelően kezeli.
2. A webáruházban történő vásárlások után a vásárló e-mail címe és a megvásárolt termék neve az Árukereső (Online Comparison Shopping Kft. (1074 Budapest, Rákóczi út 70-72., Adószám: 24868291-2-42, Cégjegyzékszám: 01-09-186759) részére továbbításra kerül. Az adattovábbítás célja: vásárlói visszajelzés igénylése és megjelenítése, Megbízható Bolt Programhoz kapcsolódó vásárlói elégedettség-felmérés. Az adatfeldolgozásra így továbbított átadott e-mail címet, mint személyes adatot utasításunkra az Online Comparison Shopping Kft. kezeli, megfelelő írásbeli szerződés és adatvédelmi feltételek mellett.
Adatkezelési nyilatkozatunkat részletesen itt találja: adatkezelési nyilatkozat
Hírlevél:
Webáruházunk nem üzemeltet hírlevél küldő szolgáltatást.
9. Panaszkezelés
Cégünk igyekszik minden panaszt jogszerűen kezelni. Amennyiben bármi hiányosságot tapasztal, kérjük, jelezze felénk, és orvosoljuk a problémát.
Ha mégis jogi úton szeretné érvényesíteni a panaszait, akkor ezt a következő módokon teheti meg:
A webáruház tevékenységével, vagy a webáruház által forgalmazott termékkel kapcsolatos panaszukat e-mailben és postai úton is benyújthatjuk a webáruház üzemeltetője részére. Mivel webáruházunk üzlethelyiséggel nem rendelkezik, így e-mailen és postai úton nyújthatják be panaszaikat. Az eladó az e-mailen vagy postai úton érkezett panaszra köteles érdemben írásban válaszolni és 30 napon belül a vásárló részére elküldeni.
Amennyiben az eladó a vásárló által megfogalmazott panaszt nem tartja jogosnak úgy azt köteles megindokolni és a vásárló részére írásban elküldeni, továbbá köteles írásban tájékoztatást adni, a vásárló részére, hogy panaszának jellege szerint, mely panaszügyintézési lehetőségek állnak rendelkezésére. Az eladó köteles megadni a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti illetékes békéltető testület székhelyét, telefonos elérhetőségét, internetes elérhetőségét és levelezési
A Felhasználó az Infotv.,valamint a Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. törvény) alapján bíróság előtt érvényesítheti jogait.
Felhasználó a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszait az alábbi elérhetőségeken tudja bejelenteni:
Levelezési cím: Manda Kft. 2045 Törökbálint, Kazinczy Ferenc utca 124/A
Email: ugyfelszolgalat@okospalack.hu
Telefon: 06 30 787 0946
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
Telefon: +36 -1-391-1400
Fax: +36-1-391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Fogyasztóvédelmi hatóság:
A fogyasztók a fogyasztóvédelmi panaszaikat a lakhelyükhöz legközelebb eső illetékes járási hivatala fogyasztóvédelemmel foglalkozó munkatársainál jelenthetik be. A panasz elbírálását követően szükség esetén lefolytatják a hatósági eljárást. A másodfokú hatósági feladatok – amelyeket korábban az NFH látott el – országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatalhoz kerültek. A járási hivatalok listája az alábbi linken található: http://jarasinfo.gov.hu/
A területileg illetékes Fogyasztóvédelmi Hatóság elérhetőségei:
Területi Főfelügyelőség neve: Budapest Főváros Kormányhivatala (BFKH) XI.Kerületi Kormányhivatal Hatósági Osztály I. és II.
Területi Főfelügyelőség székhelye: 1113 Budapest, Bocskai út 39-41.
Területi Főfelügyelőség telefonszáma: +36 1 896 4357, +36 1 896 6265
Területi Főfelügyelőség e-mail címe: hatosag@11kh.bfkh.gov.hu, titkarsag@11kh.bfkh.gov.hu
Honlap: www.kormanyhivatal.hu
Amennyiben a vásárló fogyasztói panaszát elutasítjuk úgy Ön velünk szemben jogosult fogyasztói panasszal élni, melyet az Ön lakhelye, vagy tartózkodási helye szerinti illetékes Békéltető Testülethez nyújthat be. A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A fogyasztó békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a vállalkozással rendezni. A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a szolgáltató ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben. További követelmény, hogy a testület eljárása iránti kérelem, melyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat: a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye; annak a vállalkozásnak neve és székhelye, vagy telephelye mellyel a fogyasztó vitában áll; ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a szerződés teljesítésének helyét; a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat amik alátámasztják saját álláspontját; a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni közvetlenül a vállalkozással; a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást a vitás ügyében másik békéltető testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást; tartalmaznia kell azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől. végül a kérelmen szerepelnie kell a fogyasztó aláírásának Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a fogyasztó megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt. Tájékoztatjuk Önt, hogy a vállalkozásunkat együttműködési kötelezettség terheli a békéltető testületi eljárásban.
Békéltető Testületek elérhetőségei:
Baranya Megyei Békéltető Testület Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36. Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109. Telefonszáma: (72) 507-154 Fax száma: (72) 507-152 Elnök: Dr. Bodnár József E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu .
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500 Fax száma: (76) 501-538 Elnök: Dr. Horváth Zsuzsanna E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5. Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775 Fax száma: (66) 324-976 Elnök: Dr. Bagdi László E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu; bmkik@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870 Fax száma: (46) 501-099 Elnök: Dr. Tulipán Péter E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Telefonszáma: (1) 488-2131 Fax száma: (1) 488-2186 Elnök: Dr. Baranovszky György E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék Fax száma: (62) 426-149 Elnök: Dr. Horváth Károly E-mail cím: info@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6. Telefonszáma: (22) 510-310 Fax száma: (22) 510-312 Elnök: Dr. Vári Kovács József E-mail cím: fmkik@fmkik.hu; bekeltetes@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217 Fax száma: (96) 520-218 Elnök: Horváth László E-mail cím: bekelteto@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Telefonszáma: (52) 500-735 Fax száma: (52) 500-720 Elnök: Dr. Hajnal Zsolt E-mail cím: hbkik@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15. Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440. Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék Fax száma: (36) 323-615 Elnök: Dr. Gordos Csaba E-mail cím: hkik@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. Telefonszáma: (56) 510-610 Fax száma: (56) 370-005 Elnök: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36. Telefonszáma: (34) 513-010 Fax száma: (34) 316-259 Elnök: Dr. Rozsnyói György E-mail cím: kemkik@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a Telefonszám: (32) 520-860 Fax száma: (32) 520-862 Elnök: Dr. Pongó Erik E-mail cím: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület Címe: 1055 Budapest Kossuth tér 6-8. Telefonszáma: (1)-474-7921 Fax száma: (1)-474-7921 Elnök: dr. Csanádi Károly E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6. Telefonszáma: (82) 501-000 Fax száma: (82) 501-046 Elnök: Dr. Novák Ferenc E-mail cím: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180 Fax száma: (42) 420-180 Elnök: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. Telefonszáma: (74) 411-661 Fax száma: (74) 411-456 Elnök: Dr. Gáll Ferenc E-mail cím: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2. Telefonszáma: (94) 312-356 Fax száma: (94) 316-936 Elnök: Dr. Kövesdi Zoltán E-mail cím: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3. Telefonszáma: (88) 429-008 Fax száma: (88) 412-150 Elnök: Dr. Vasvári Csaba E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu
Zala Megyei Békéltető Testület Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24. Telefonszáma: (92) 550-514 Fax száma: (92) 550-525 Elnök: Dr. Molnár Sándor E-mail cím: zmkik@zmkik.hu; zmbekelteto@zmkik.hu
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben. Magyarország is köteles ún. online vitarendezési kapcsolattartó pontot működtetni, ahol minimum két tanácsadónak kell rendelkezésre állnia, akik segítik a vitás feleket, ha az eljárással kapcsolatban kérdésük merülne fel. Ezt a feladatot hazánkban a Budapesti Békéltető Testület látja el. [http://www.bekeltet.hu]
Az online vitarendezési platform az alábbi linken érhető el:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU
10. Vonatkozó jogszabályok
· C210/2009. (IX. 29.) Korm. rendelet a kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről (Hatályos: 2010.04.17-től)
· 2005. évi CLXIV. törvény a kereskedelemről (Hatályos: 2010.04.17-2010.XII.31.)
· 2005. évi CLXIV. törvény a kereskedelemről (Hatályos: 2011.I.01-től)
· 1995. évi CXIX. törvény a kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről (Hatályos: 2010.V.01-től)
· 2008. évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (Hatályos: 2010.III.04-2010.XII.31.)
· 2008. évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (Hatályos: 2011.I.01-től)
· 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről (Hatályos: 2010.I.01-től)
· a 1997. évi CLV. törvény A fogyasztóvédelemről (Hatályos:
2011.I.01.-2011.XII.31.)
· A Kormány 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelete a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
Aki a webáruházunkba regisztrálja magát, az Általános Szerződési Feltételeinket elfogadottnak tekinti, azzal egyetért.
A webáruház oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének rögzítésével elfogadja a Manda Kft. általános szerződési feltételeit, továbbá adatkezelési elveit.
Jelen Általános Szerződési Feltételek dokumentum nyomtatóbarát változatának letöltéséhez kérem kattintson ide: ÁSZF pdf
Jó vásárlást kívánunk és reméljük megtalálja az Önnek megfelelő terméket honlapunkon!
Manda Kft.