Kedves Vásárlóink! Tájékoztatjuk Önöket, hogy a veszélyhelyzet idején is zavartalan a kiszállítás és a telefonos ügyfélszolgálat. A futárszolgálatok munkája folyamatos. Amennyiben ez a helyzet megváltozik, tájékoztatjuk Önöket! A webáruházakból történő árubeszerzés jelen pillanatban a legbiztonságosabb! Mindenki vigyázzon magára, és jó egészséget kívánunk!

OKOSPALACK.HU
Navigation
media

5 vízben gazdag étel ami segít, hogy hidratált és egészséges maradj

A megfelelő hidratáció nagyon fontos a szervezetünknek.

Amennyiben nem iszunk eleget, az dehidratációhoz vezethet. Ennek eredménye ezután fáradtság, fejfájás, bőrproblémák, izomgörcsök, alacsony vérnyomás, és szapora szívverés.

Sokat kellene tehát innunk, de a folyadékot élelmiszerekből is pótolhatjuk. Nagyon sok egészséges étel létezik, amely nagy mennyiségű vizet tartalmaz.

Ehhez adunk tippeket a következő listával:

Görögdinnye

Víztartalom: 92%

A görögdinnye rengeteg vizet tartalmaz! Ezek mellett rostot, fontos tápanyagokat, C és A vitaminokat, magnéziumot. Ráadásul alacsony a kalóriatartalma, 100g mindössze 30 kcal-t tartalmaz. A magas víztartalom és alacsony kalóriatartalom miatt az úgynevezett alacsony kalóriasűrűségű ételekhez tartozik, vagyis segítheti a diétát azzal, hogy teltségérzetet okoz és csökkenti az étvágyat.

Eper

Víztartalom: 91%

Az eper magas víztartalma miatt szintén idális hidratáló étel. Nagyon sok növényi rostot tartalmaz, anitoxidánsokat, vitaminokat, ásványi anyagokat, C vitamint, folátot és mangánt.

Az eper gyakori fogyasztása bizonyítottan csökkenti a gyulladást a szervezetben, véd a szívbetegségek, cukorbetegség, Alzheimer kór ellen. Könnyen beépíthetjük az epret az étrendünkbe, készíthetünk belőle smoothie-t, illetve gyümölcssaláták alapanyaga is lehet.

Barack

Víztartalom: 89%

A barack szintén egy nagyon ízletes, tápanyagban gazdag, hidratáló gyümölcs. A súlyának közel 90%-a víz. Fontos vitaminokkal (A, B, C), ásványi anyagokkal, káliummal. Érdemes a héjával együtt fogyasztani, ami fontos antioxidánsokat tartalmaz, mint a klorogénsav. Egy közepes barack mindössze 60 kalóriát tartalmaz, mely magas víztartalmával meg is telít - ideális desszert. Az eperhez hasonlóan kiváló smoothie és gyümölcssaláta alapanyag, de nagyon jó párost alkot még túróval és joghurttal is.

Narancs

Víztartalom: 88%

Több, mint 1 dl víz található meg egy átlagos narancsban. C vitaminban, káliumban gazdag. Tartalmaz továbbá nagy mennyiségban flavonoidokat, melyek gyulladáscsökkentő hatásukkal csökkentik a sejtek elhalását. A narancshoz hasonló citrusok fogyasztásával védekezhetünk a vesekövek ellen is, ugyanis a bennük lévő citromsav megköti a kövek anyagát képező Kalcium-oxalátot - így az távozhat a szervezetből.

Cottage Cheese / túró

Víztartalom: 80%

A cottage cheese egy nagyon egészséges, kiváló tápértékű tejtermék. A súlyának közel 80% víz. Magas a fehérje tartalma is: 20 dkg túró tartalmaz 25g fehérjét. A magas víz és fehérjetartalma miatt gyorsan megtelít, csökkenti az étvágyat. A 20 dkg adag tartalmazza a napi foszfor szükségletünk 36, kalcium 19, szelénium 31 százalékát. Nagyon jó B vitamin forrás is, ami jó az agynak, az anyagcserének és a csontjaink egészsége érdekében is.

Könnyen beépíthetjük az étrendünkbe. Lehet gyümölcsökkel keverni, kenyérre kenni, salátához vagy omletthez enni.

  • 2020 február 25
  • Hozzászólások: 0